.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلاش برای بازگشت ناطق نوری به عرصه سیاست

تلاش برای بازگشت ناطق نوری جدید‌ترین تلاش‌ها برای بازگشت بزرگ اصولگرایان به جامعه روحانیت مبارز است.

اگر انتخابات ریاست جمهوری هفتم برای حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری خوش یمن نبود اما موجب شد او کم کم به فکر دوری از سیاست روز مره بیفتد و تصمیم بگیرد به اتاق فکر برود تا طرحی برای آینده سیاست ورزی کشور در اندازد.

اما این دوری از ظاهر سیاست از کجا شروع شد؟شاید زمانی که تلاش‌های او درراه اتفاق نظر اصولگرایان در انتخابات نهم به سرانجام نرسیداو بیش از پیش به ضرورت این دوری یقین آورد. چرا که زودتراز همه محمود احمدی‌نژاد شهردار وقت تهران در نامه‌ای به او جدا شدن خود از ترکیب کاندیدا‌های اصولگرا اعلام کرد تا تصمیم به کار تشکیلاتی در میان اصولگرایان «جوان مرگ» شود.

ناطق 67 ساله در طول دولت نهم تلاش کرد، نقد هایش مشفقانه باشد تا متهم به تخریب دولت اصولگرا نشود. هر چند همان چند مورد تذکرات و نقدهای وی هم جنجالی شد. اظهارات ناطق درباره حضور «شبه خصوصی ها» در اقتصاد به جای نیروهای بخش خصوصی جنجالی‌ترین اظهار نظر وی در طول دولت نهم بود.

آخرین ماه‌های سال 87 زمانی بود که ناطق بار دیگر خبر ساز شد. «طرح وحدت ملی» ایده‌ای بود که ناطق نوری از دل جلسات خود با اصولگراین میانه رو ومعتدل به ان رسیده بود. ایده‌ای که خیلی زود مورد انتقاد سیاسیون حامی دولت قرار گرفت.

برخی اظهارات رئیس‌جمهور در شب‌های انتخابات و در مناظره معروف وی با موسوی هم مزید بر علت شد تا مهر سکوت ناطق دامنه دار شود و او تا چند روز مانده به 22 بهمن 88 هیچ اظهار نظری نکرد. حتی حضورش در نشست اتحادیه‌ بین‌المجالس کشورهای اسلامی هم موجب نشد تا پیر اصولگرایان درصدد دفاع از خود بر آید. او در آستانه 22 بهمن هم تنها تلاش کرد ناصحانه سخن بگوید. «بحث‌هایی که این روزها انجام می‌شود باید امیدوار کننده، وحدت آفرین و دل گرم‌کننده باشد، تا ملت ما را منسجم‌تر از پیش کند.»

اشاره او به حوادث پس از انتخابات و اشاره غیرمستقیم به ان هم نشان داد ناطق نوری به هیچ عنوان قصد ندارد گذشته را زنده کند و به آینده می‌اندیشد.

این موضوع را از انجا می‌توان فهمید که به اظهارات او توجه کرد. «اتفاقا این مسائلی که پیش آمد طبیعی است زیرا در کشور دموکراتیک و آزاد که در آن انتخابات برگزار می‌شود، این گونه مسائل را دارد و این مسائل برای ما جدید نیست و در این 30 سال فراز و نشیب‌های زیادی را داشته‌ایم. اما این مسائل وظیفه مردم و مسئولین را بیشتر می‌کند و آن این است که دشمنان به این سر و صداها دلخوش کرده‌اند و می‌خواهند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.»

تلاش بزرگان جامعه روحانیت برای بازگرداندن چهره قدیمی این تشکل حتی اگر به سرانجام هم نرسد این فایده را دارد که جایگاه و وزن ناطق نوری در میانه بدنه اصولگرایی را مشخص می‌کند./خبرآنلاین


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.135 seconds.